פיתוח עסקי

פיתוח עסקי הוא תהליך המתייחס ליצירת, הרחבה ושיפור של פעילות עסקית קיימת על מנת לשפר את ביצועיה וליצור ערך עבור העסק. הפיתוח העסקי משלב מגוון פעולות, כולל שינויים במוצרים או בשירותים, שיפורים בתהליכים פנימיים, פיתוח שוק חדש, פתיחת סניפים חדשים, חדירה לשווקים חדשים ועוד. כל ארגון ומסגרת עסקית יכולה להגדיר מטרות פיתוח עסקי ייחודיות שמתאימות למציאותה ולצרכיה כדי להתקדם ולהתמודד עם אתגרים המתגבשים בסביבת העסקים בה הוא פועל.

מטרות הפיתוח העסקי

שיפור יכולת תחרותית

ביצוע יישומים טכנולוגיים מתקדמים, שיפורים בתהליכים פנימיים ובביצועים, הכנסת חדשנות לתהליכים ופיתוח מוצרים או שירותים חדשים שיציבו את הארגון במקום מוביל בשוק.

שיפור תהליכים פנימיים

יעילות ושיפור תהליכים פנימיים, כולל שיפור תהליכי ייצור, פיתוח מערכות מידע מתקדמות, שיפור ניהול המלאי ועוד.

חדירה לשווקים חדשים

פיתוח וחדירה לשווקים חדשים, תוך כדי זיהוי הזדמנויות עסקיות בשווקים חדשים או בקהל יעד חדש. זה עשוי לדרוש תהליכי שיווק מותאמים ופיתוח תשתיות מתאימות.

צמיחה והתרחבות

הגדלת הידע והמשאבים של הארגון על מנת להרחיב את היקף הפעילות העסקית ולהגיע לשווקים חדשים, כולל פיתוח תחומים ומוצרים חדשים, הקמת סניפים חדשים, חדירה לשווקים חדשים וכו’.

שיפור חווית הלקוח

התמקדות בפיתוח מוצרים או שירותים שיתאימו באופן מיטבי לצרכי הלקוחות ויהיו מקבלים בפני איכות גבוהה, שירות מצוין וחווית משתמש ייחודית.

תהליך הפיתוח העסקי

פיתוח עסקי הוא תהליך רציף שדורש יכולת להבין את השוק ואת הצרכים, יכולת יצירתיות וחדשנות, ויכולת לתכנן ולנהל את הפרויקטים השונים. המטרה הסופית היא להגדיל ולשפר את תוצאות העסק, להתחדש ולהתאים את העסק לשינויים המתרחשים בשוק התחרותי ולספק ערך מוסף ללקוחות.

2

פיתוח מוצר או שירות

איסוף מידע ומחקר על שוק, מתחרים, צרכים של לקוחות וטכנולוגיות חדשות, פיתוח רעיונות חדשים וחדשנות עסקית בהתאם למידע שנאסף, עריכת תוכניות, תהליכים ותשתית מתאימה לשיפור המוצרים או השירותים.

3

תכנון ואסטרטגיה

פיתוח תוכנית עסקית ואסטרטגיות שיווק ומכירה לחדירה לשווקים חדשים או להגדלת הפעילות בשווקים קיימים דרך יצירת שותפויות, הרחבת רשת ההפצה, פיתוח תשתיות, הקמת מערכות ותהליכי מעקב ומדידה.

4

יישום ומעקב

ניהול הפרויקט, איסוף נתונים, בדיקת התקדמות ומדידת ביצועים, איתור תחומים לשיפור, פיתוח ושדרוג מוצרים ושירותים, דוחות, בחינה של תהליכים ותוצאות והתאמתם על מנת לשפר את הפעילות העסקית.

1

ניתוח המצב הקיים

בדיקת המצב הקיים וניתוח הצרכים והמטרות העסקיות, הגדרת מטרות וקביעת מרכיבי ההצלחה המרכזיים שישפרו את ביצועי העסק, תכנון אסטרטגיה וקביעת מדדים לצורך מעקב התקדמות.

אריה ברלין – יועץ עסקי בכיר בעל ניסיון של 25 שנה

אריה ברלין, מנכ”ל ומייסד של חברת ברלין ייעוץ עסקי,  מחברות ייעוץ עסקי המובילות בישראל, הינו יועץ עסקי ומנטור עסקי בעל יותר מ – 25 שנות ניסיון מעשי בעולם היזמות והעסקים. אריה הינו בעל תואר ראשון (B.A) בכלכלה וראיית חשבון ותואר שני במנהל עסקים (M.B.A) עם התמחות בשיווק ומימון. כמו כן, אריה הינו יוצא פירמת הייעוץ הבינלאומית EY ובמהלך הקריירה העסקית שלו היה מעורב בהקמה וניהול של עסקים וסטארטאפים מצליחים רבים, וכן כיהן בתפקידים בכירים כמנכ״ל וסמנכ״ל בתחומים מגוונים של: שיווק ומכירות, כספים, תפעול ופיתוח עסקי, והוביל חברות לפריצה, צמיחה והצלחה עסקית, גיוסי הון, הנפקות ואקזיטים מרשימים ביותר.

זה הזמן שלכם להמריא!

השאירו פרטים לפגישה אישית ללא תשלום
על בסיס מקום פנוי לאנשי עסקים בלבד

זה הזמן שלכם להמריא!

פגישת ייעוץ ללא עלות והתחייבות!

זה הזמן שלכם להמריא!

פגישת ייעוץ ללא עלות והתחייבות!

דילוג לתוכן