שיווק ומכירות

כאשר עסק פועל בתחום מסוים, יש לו צורך לשווק את המוצרים או השירותים שלו ללקוחות פוטנציאליים ולהביא למכירות. שיווק ומכירות הם שני תחומים נפרדים אך משלימים זה את זה בתהליך הקידום והמכירה של מוצרים או שירותים.
תחום השיווק: המשימה המרכזית של שיווק היא לזהות את השוק ולבחון את הצרכים והרצונות של לקוחות פוטנציאליים. השיווק עוסק בתחומים כמו: מחקר שוק, תכנון אסטרטגי, קידום, פרסום, יזמות לפיתוח מוצרים ובניית יחסים עם לקוחות פוטנציאליים. מטרת השיווק היא ליצור דעה, רצון והתעניינות במוצר או השירות, ולהביא לפני הלקוח את הערך המוסף שהעסק מציע.
תחום המכירות: מתמקד בתהליך של המכירה עצמה. כאן, המטרה העיקרית היא להפוך את הלקוחות הפוטנציאליים ללקוחות ממשיים על ידי סגירת העסקה. המכירות מתבצעות על ידי עובדי המכירות, שפועלים ישירות מול הלקוחות ומקדמים את המוצרים או השירותים, מייעצים ומסבירים את היתרונות, משכנעים לקנות את המוצר או השירות, ובסופו של דבר סוגרים את העסקה ומביאים את המכירה לידי הצלחה.

מטרות השיווק והמכירות

יצירת מודעות למותג

פעילות השיווק תורמת ליצירת מודעות והכרה למותג של העסק. באמצעות פרסומות, קידום ושיווק. באמצעות אסטרטגיות שיווק מתאימות, ניתן לבנות תדמית ותודעה חיובית סביב המוצר או השירות.

יכולת הפקת המכירות

פעילות המכירות מאפשרת לעסק לסגור עסקאות ולהפיק הכנסות. צוות המכירות מתמקצע בניהול שלבי המכירה, התמודדות עם מובנים ומחלוקות, מו”מ עם לקוחות וסגירת העסקה בהצלחה.

בניית יחסים עם הלקוחות

פעילות המכירות מאפשרת לעסק לבנות קשר איכותי ויחסים אישיים עם הלקוחות. זה יכול להביא ליצירת שביעות רצון, נאמנות למותג וללקוחות חוזרים, וכן להבנה טובה יותר של צרכיהם ורצונותיהם.

זיהוי והגעה ללקוחות

פעילות השיווק והמכירות מאפשרת לעסקים לזהות ולהגיע ללקוחות פוטנציאליים המתאימים למוצר או השירות. זיהוי הלקוחות המתאימים מאפשר להגביר את הסיכויים לסגירת עסקה וליצירת לקוחות נאמנים.

תהליך השיווק והמכירות

בתור יועצים עסקיים מומחים ובעלי ניסיון בשיווק ומכירות אנו יכולים לסייע וללוות אתכם בתהליך שיפור תהליכי השיווק והמכירות כדי להבטיח שיהיה אפקטיבי ומותאם לצרכים המיוחדים של העסק וזאת במטרה להשיג את יעדי המכירות והצמיחה שלכם.

2

אסטרטגיה ותוכנית פעולה

תהליך פיתוח ותכנון אסטרטגי כולל תוכנית מדויקת ופרטנית הכוללת את קביעת המטרות, מיקום המוצר בשוק, פעילויות פרסום וקידום מכירות, אסטרטגיות מכירה, כלים ומשאבים הנדרשים למימוש התכנית.

3

קריטריונים ומדדים

יש לקבוע מדדים וקריטריונים למדידת הביצועים: אחוז מימוש מכירות, ערכי מכירות, ממוצעי קנייה, מספר הלקוחות החדשים ועוד, וכן לקבוע מערכות מידע לצורך ביצוע מעקב אחרי ביצוע.

4

פרסום וקידום

פרסום וקידום המוצר או השירות באמצעות שימוש בכלים שונים כמו פרסומות בתקשורת, פרסומת ממומנת, שיווק באמצעות רשתות חברתיות כדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים וליצור עניין ומודעות.

1

מחקר שוק

התהליך מתחיל בביצוע מחקר שוק כדי להבין את הצרכים, הרצונות והתחומים המתאימים למוצר או השירות. זה כולל איסוף מידע על תחרות, קהל היעד, מגמות השוק ומידע דמוגרפי.

5

יצירת קשר עם לקוחות

בניית קשר ותקשורת מותאמת עם לקוחות פוטנציאליים וקיימים באמצעות דואר אלקטרוני, רשתות חברתיות, טלפונים, פגישות פנים אל פנים ואירועים חיים כדי לגרום להם להרגיש רצון והתעניינות.

6

מכירות ומו"מ

קבלת פניות, יצירת קשר, הצגת מכירתית של המוצר או השירות, תמיכה והגברת עניין, מו”מ על מחיר ותנאים וסגירת העסקה על מנת להביא למכירה מוצלחת.

7

תמיכה ושירות לקוחות

לאחר המכירה חשוב לספק שירות לקוחות איכותי ותמיכה. זה כולל תשובות לשאלות, טיפול בתלונות, עזרה טכנית, עדכונים ושדרוגים, ובכלל שמירה על קשר על מנת לייצר נאמנות למותג.

8

מעקב ביצוע

להשגת היעדים יש לאסוף נתונים ולנתח את הנתונים והמדדים בכל אחד מהשלבים כדי לזהות בעיות ולבצע התאמות ושיפורים מתמידים במטרה להשיג את היעדים שנקבעו מראש.

אריה ברלין – יועץ עסקי בכיר בעל ניסיון של 25 שנה

אריה ברלין, מנכ”ל ומייסד של חברת ברלין ייעוץ עסקי,  מחברות ייעוץ עסקי המובילות בישראל, הינו יועץ עסקי ומנטור עסקי בעל יותר מ – 25 שנות ניסיון מעשי בעולם היזמות והעסקים. אריה הינו בעל תואר ראשון (B.A) בכלכלה וראיית חשבון ותואר שני במנהל עסקים (M.B.A) עם התמחות בשיווק ומימון. כמו כן, אריה הינו יוצא פירמת הייעוץ הבינלאומית EY ובמהלך הקריירה העסקית שלו היה מעורב בהקמה וניהול של עסקים וסטארטאפים מצליחים רבים, וכן כיהן בתפקידים בכירים כמנכ״ל וסמנכ״ל בתחומים מגוונים של: שיווק ומכירות, כספים, תפעול ופיתוח עסקי, והוביל חברות לפריצה, צמיחה והצלחה עסקית, גיוסי הון, הנפקות ואקזיטים מרשימים ביותר.

זה הזמן שלכם להמריא!

השאירו פרטים לפגישה אישית ללא תשלום
על בסיס מקום פנוי לאנשי עסקים בלבד

זה הזמן שלכם להמריא!

פגישת ייעוץ ללא עלות והתחייבות!

זה הזמן שלכם להמריא!

פגישת ייעוץ ללא עלות והתחייבות!

דילוג לתוכן