מיזוגים ורכישות

מיזוגים ורכישות של עסקים הם תהליכים בהם חברות שונות מאחדות עם חברות אחרות באמצעות שילוב משפטי או רכישת החברה האחרת. תהליך המיזוג או הרכישה עשוי להתרחש מסיבות שונות, כולל רצון להרחיב את הפעילות של החברה, לחזק את עמדתה בשוק, ליצור איכות עליונה של שירות או מוצר, לחסוך בעלויות או ליצור ערך תוספת למערכת העסקים הקיימת.

תהליך המיזוג: יכול להתרחש במספר דרכים. בדרך כלל, מיזוג מתרחש כאשר שתי חברות שוות ערך משתלבות יחדיו ויוצרת חברה חדשה. במיזוג זה, המנהלים והמשקיעים של שתי החברות יחדים את מנהיגותם ויובילו את החברה החדשה. במקרים מסוימים המיזוג עשוי להיות כזה שהחברות הממוזגות ממשיכות להתקיים כפרוייקטים נפרדים תחת קורת גג אחת.

תהליך הרכישה: בניגוד למיזוג, ברכישה החברה הרוכשת קונה את המוניטין, הנכסים ושל החברה המושקעת. הרכישה עשויה להיות בצורה של רכישת כל המניות או רכישת חלק מהמניות

מיזוגים ורכישות של עסקים יכולים להיות מורכבים לכן יש צורך בניהול ויישום תהליכים קפדניים לבדיקת הרקע הפיננסי והמשפטי של החברות המעורבות. התהליך כולל בדיקה של הכדאיות הכלכלית, האסטרטגית והמסחרית של השילוב, ניתוח פיננסי, ניהול משא ומתן עם השותפים העסקיים והרגולטורים, והגשת בקשות לאישור מסוגים שונים.

מטרות לביצוע מיזוגים ורכישות

חיזוק עמדה בשוק

על ידי רכישת חברה מתחרה או מתחום תעשייה דומה, החברה המרכזית יכולה להתחזק ולהתחרות ביעילות יותר, וליצור מאגר ידע ומידע מרוכז שיאפשר לה להתמודד עם אתגרים ותחרות בצורה טובה יותר.

חיסכון בעלויות

על ידי המיזוג או הרכישה אפשר להביא ליעילות וחיסכון בעלויות הפעילות. על ידי חיזוק כח המשא ומתן מול ספקים ולקוחות, איחוד וביטול פונקציות ומשאבים כפולים, חיזוק ניהול ושיפור התהליכים בארגון.

טכנולוגיה ומוניטין

באמצעות רכישת חברה עם טכנולוגיה מתקדמת או רכישת חברה עם שם ומוניטין חזק בשוק, החברה הרוכשת יכולה להשיג גישה לידע, מוניטין ויתרונות עסקיים שיכולים להציג לה יתרון תחרותי מול המתחרים.

הרחבת פעילות ושוק

על ידי רכישת חברה קיימת או מיזוג עם חברה אחרת, החברה המרכזית יכולה לקבל גישה ללקוחות חדשים, להרחיב את תחום המוצרים או השירותים שהיא מספקת, ולהגיע לשוקים חדשים או גיאוגרפיות חדשות.

תהליך של מיזוג ורכישה

2

עמידה בדרישות רגולטוריות

במקרים רבים יש צורך לעמוד בדרישות החוקיות הרגולטוריות הרלוונטיות . יועץ עסקי יכול לספק ליווי ותמיכה ולעזור בהפקת המידע העסקי הנדרש בפעולות הקשורות לתהליך המשפטי והרגולטורי.

3

ניהול משא ומתן והסכמים

עריכה וניתוח הסכמי מכירה, רכישה, מיזוג ועוד. יועץ עסקי בשיתוף פעולה עם עורך דין יכול ללוות את הלקוח במשא ומתן ובהגדרת התנאים העסקיים כדי להבטיח שהתנאים והסעיפים נכונים ותואמים למטרות הלקוח.

4

ניהול תהליך השדרוג

לעיתים, התהליך כולל החלפת ושדרוג מערכות מידע או שילוב טכנולוגיות. היועץ העסקי יכול לספק ייעוץ טכנולוגי, לתכנן ולנהל את תהליך המימוש ולשמש כמנהל הפרויקט המסייע בהטמעת המערכות.

1

תכנון וניתוח

ביצוע ניתוח מעמיק של החברות המעורבות, כולל ניתוח פיננסי, משפטי, תפעולי וארגוני. יועץ עסקי יכול לתמוך בתהליך על ידי עריכת דוחות וניתוחים מקצועיים וסיוע בתכנון כתיבת תוכנית פעולה אופרטיבית.

5

ניהול השינוי והשילוב

מיזוגים ורכישות מעוררים שינויים ואתגרים בארגון. יועץ עסקי יכול לשמש כיועץ תפעולי וארגוני, לסייע בניהול השינוי, לפתח תוכניות תקשורת והתנהלות, ולסייע בשילוב התהליכים הארגוניים והתרבותיים.

אריה ברלין – יועץ עסקי בכיר בעל ניסיון של 25 שנה

אריה ברלין, מנכ”ל ומייסד של חברת ברלין ייעוץ עסקי,  מחברות ייעוץ עסקי המובילות בישראל, הינו יועץ עסקי ומנטור עסקי בעל יותר מ – 25 שנות ניסיון מעשי בעולם היזמות והעסקים. אריה הינו בעל תואר ראשון (B.A) בכלכלה וראיית חשבון ותואר שני במנהל עסקים (M.B.A) עם התמחות בשיווק ומימון. כמו כן, אריה הינו יוצא פירמת הייעוץ הבינלאומית EY ובמהלך הקריירה העסקית שלו היה מעורב בהקמה וניהול של עסקים וסטארטאפים מצליחים רבים, וכן כיהן בתפקידים בכירים כמנכ״ל וסמנכ״ל בתחומים מגוונים של: שיווק ומכירות, כספים, תפעול ופיתוח עסקי, והוביל חברות לפריצה, צמיחה והצלחה עסקית, גיוסי הון, הנפקות ואקזיטים מרשימים ביותר.

זה הזמן שלכם להמריא!

השאירו פרטים לפגישה אישית ללא תשלום
על בסיס מקום פנוי לאנשי עסקים בלבד

זה הזמן שלכם להמריא!

פגישת ייעוץ ללא עלות והתחייבות!

זה הזמן שלכם להמריא!

פגישת ייעוץ ללא עלות והתחייבות!

דילוג לתוכן